lauantai 25. lokakuuta 2008

Täytän huomenna kuusi!

Naruni oli märkä sadevesilätäköistä!

Mutta en välittänyt, vaan hypein vesilätäkössä, ja huusin joka kerralla, kun hyppäsin,,, täytän huomenna kuusi.. täytän huomenna kuusi.. täyt...

Niin se jatkui vaikka kuinka monta kertaa, ja muistan vieläkin sen vesiprunnin, mihin mun piti ihan pakko koskea sillä narullani,, kaverit siinä vieressä mua ihailivat, tai sitten kateellisena kuuntelivat, kun täytin kuusi, ja mulla olisi synttärit huomenna!
Muistan vielä vaatetuksenikin , mulla oli polvisukat, ja ruskeat kengät, äidin tekemä vaalea hame päälläni, minkä jostain syystä tänään justiinsa halusin ylleni, vaikka juhlapäivä ei vielä ollutkaan,, ja eihän meillä mitään lastenkutsuja ollutkaan, vaan ihan pari naapurin ipanaa tuli mehulle, mutta eivät mitään lahjoja tuoneet, vaan sitten aikuiset antoivat vasta niitä lahjoja, jos antoivat, muistan vaan ainoastaan kummini lahjapaketit, se oli aina yhtä juhlaa , kun sen sain, vaikka siellä olikin joka vuosi aina yövaate, mutta joka vuosi se oli mulle aina yllätys, ja hieno lahja, ja sitten kuitenkin siellä olikin aina jotain kivaa pientäkin mukana, karkkia ja sellasta, kerran oli sellanen kaunis korukin, kaulakoru, mutta hukkui silloin muutossa jonnekkin, mikä mua harmittaa!
Mutta sellasta olivat synttärit mun lapsuudessani!

5 kommenttia:

  1. Kivasti kirjottelet muistoja lapsuudesta.. sulla on kirjottajan lahjat.. mukava lueskella. Pittääpä rueta vieraileen täällä usiammin, ku aina ilmestyny niin mukavaa luettavaa. Kiitos käynnistä :)

    VastaaPoista
  2. Kuten Mummo sanoi, sinulla on kirjoittajan lahjat ja ihana rytmi kirjoituksessasi. Kirjoituksesi hyppii ja poukkoilee kuten sinä narulla. Ja se on juuri se juju, joka tulee sinulta luonnostaan. Se on hieno lahja, älä yritä sitä kitkeä, anna tulla vaan.
    Hieno ja hauska tämäkin kirjoitus. Ja toi niin lapsuuden mieleen itsellekin. Kun oli myös polvisukat ja hyppynaru.

    VastaaPoista
  3. mummo:Kiitos sulle kehuista, mutta sulla vasta hyvät lahjat onkin, sun blogissa on aina kiva käydä!
    leijonainen:
    Sulle kanssa kehuista kiitos, nyt meni kyllä jo liikaakin kehumiseksi, ei tässä kohta tiiä, miten päin olisi, harakka kun olen, alan vielä keikisteleen!

    VastaaPoista
  4. Myöhästyneet onnittelut! On ne kyllä aika myöhässä noi kuusvuotiset :)) No onnea tälle vuodelle ja tulevillekin. Kivat muistot sulla.

    VastaaPoista
  5. amalia:
    Kiitos onnitteluista, ei sen väliä ole, vaikka myöhässä tulevatkin, on näin myöhemminkin kiva onnitteluita vastaan saada!

    VastaaPoista